sobota, 27 lipca 2013

Temomi cha SENCHA Hiruma Yoshiaki  手もみ茶 比留間 嘉章

Troche  czasu  zeby podelektowac sie recznie ugniatana herbata przez mistrza pana Yoshiaki Hiruma

 Listki sa uksztaltowane w sa igelki -taka prace moze wykonac tylko doswiadczona osoba. Herbaty tego typu powstaja nie ze wzgledow komercjalnych lecz raczej jako przyklad  sztuki  obrobki lisci ,w warunkach produkowania herbat masowych - jest to raczej ciekawostka.
Pierwsze parzenie w temp. ok70C -liski powoli otwieraja sie.   Bardzo wazna jest tutaj aby spozycie bylo jak najszybsze, juz po kilku tygodniach  wartosci smakowe tej herbaty  bardzo traca.
Bardzo warzywny smak o pobudzajcym aromacie ,przelotne nutki ukazja czym jest herbata wykona przez mistrza.
5gramowa -torebka z podpisem mistza
Delektowanie sie recznie ugniatana herbata mozna uznac raczej za przygode ,lub niecodzienna okazje.    Pan Y.  Hiruma  jest jednym z najbardziej znaych mistrzow obrabania lisci herbacinych.  Bardzo pracowity czlowiek  i dzieki jego wysilkowi kreowane sa nowe typy herbat  a takze kultywowany jest  stary  tradycyjny  zwyczaj  produkcji  bez   użycia  maszyn..



Herbata ktorej reczne ugniatanie zajmuje wiecej niz 5godzin  - nalezy do prawdziwych unikatow .

2 komentarze:

  1. Piłem herbatę od Pana Hirumi i nigdy tego nie zapomnę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak! Oolongi wychodzące spod jego rąk to też cuda! Nie takie jak zielone herbaty(wydaje mi się że również piłem gyokuro od p. Hirumy), ale dalej wyśmienite.

    OdpowiedzUsuń

Herbata - uczy

 Nazbierało   się   wiele nowych herbacianych  doświadczeń   z którymi  należało  by się   podzielić .  Herbaciana wyprawa  do Chin  jak zw...