niedziela, 25 sierpnia 2013

Herbata 우전 Ujeon cha Firma Gwan A 觀雅手制茶 ; Daejak maszynowy maj 2012 rok.firma Dong Cheon

Zielona herbata koreanska  ( Nokcha ) - to samo miejsce pochodzenia   HWAGAE花開  ale totalnie dwie rozne  jakosci , smaki  oraz ceny.

1.
Rodzinna  firma Gwan A  관아수제차   50 gram herbaty 우전 Ujeon cha  23 kwiecen  2013 


Zebrane  liscie z dzikich krzewow w Hwagae- przygotowane  do obrobki
-   z tych  skrzynek   powstanie ok. 2kg  suchej herbaty  rekodziela . Potrzebna jest praca 5ciu osob . Od zbioru lisci  do  powstania  herbaty uplywaja  24godziny .  Ceny herbat typu우전 ujeon zaczynaja  sie od ok. 50 .000 Wonow (  ok. 150 zl. pln )  za 50 gram
Rodzinna  firma Gwan A ( 觀雅手制茶 )   - 우전 Ujeon cha  23 kwiecen  2013 

Ujeon -recznie   powstaly - z zapisanym  dniem produkcji. Herbata klasy  ujeon oferuje bogata game smakowa.  W zaleznosci od temperatury parzenia ( optymalna 70 C) oraz stosunku lisci do wody  mamy mozliwosc  otrzymania  naparow o odmiennym  w smaku i aromacie .

Jak mozna zorientowac sie to herbata do delektowania   sie   w malych naczyniach herbacianych.


2.

Hwagae  Dong Cheon Tea  -Daejak 花開東天茶 동천




                          Kombinat  Dong Cheon 東天 동천 Daejak maszynowy  maj  2012 rok.

To samo miejsce pochodzenia Hawagae - ale  produkcja i  czas zbiorow inne . Krzewy z plantacji - prowadzonej  podobnie  jak w Japonii .  Maszynowo zbierany i obrabiany w  fabryce  daejak z konca maja . Koszty produkcji  sa   niskie a wydajnosc wieksza.   100gram  Deajak - masowo-produkowanego - moze kosztowac  5.000 Wonow ( ok.15 zl. pln).


Herbata swietnie nadaje  sie  do  picia  w duzych naczyniach.  Tempetratura powinna byc wyzsza niz 80C - strasze  listki  dostrczaja napar  o dosc " przyziemionym"  ale ciekawym smaku.  

Do codzienngo popijania.

4 komentarze:

  1. I to jest takie zniechęcające, bo człowiek już się cieszy, że zielona i koreańska, a później się okazuje, że to taniocha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marku..EGO - wprowadza zamieszanie. Herbata zielona koreanska - taniocha czy rekodzielo - KATZzzzzzz... i co ? Przypominam sobie ze kupisles kiedys Deajak z Jukro - prawda? To sasiedzi z Gwan A - dobrze sie znaja... wiec miales do popijania wysokiej jakosci herbate....a nie maszynowo wyprodukowany produkt twz " tanioche". To wiadomosc dla poprawy humoru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cholercia...taki blok znaleźć. Koreańskie wysokojakościowe są przepyszne. Jukro jak najbardziej. Ale warto może by też było przeczesać ofertę goodgreentea. Staram się w końcu coś zamówić.

    OdpowiedzUsuń

Trà Lam ciemna- GRILOWANA HERBATA wietmaska

 Trà Lam jest świetnym przykładem  ukazującym  jak granice państw podzieliły  nazewnictwo jednolitej kultury herbacianej. Jeśli tę samą ...