那卡 NAKA Pu erh elitarny z Mensong 勐宋 勐海县(uczymy sie o miejscach upraw Yiwu 易武山i Bada 巴达)

Do herbat  typu Pu erh mam dystans - zostaje powierzchowne poznanie tej grupy herbat ciemnych gdyż dokładne studiowanie wymaga obfitych zakupów opartych na katalogowanym harmonogramie.

Dzięki wizycie w Yunnan - miałem doświadczenie jak działa biznes produkowania  pu-erh  i jakie panują tam warunki. Jedno jest pewne - trzeba mieszkać conajmniej 3-4 lata w  Xishuanbanna  żeby mieć rozeznanie jak oceniać jakość pu-erów,  Mnie pozostaje bierne poznawanie u koneserów czy też w specjalistycznych sklepach. A ze biznes puerowy jest wspaniale  rozwinięty  takich okazji jest bardzo wiele.   Kilka tygodni temu tak  się właśnie przypadkowo złożyło natrafiajac na specjalistyczny sklep z pu- erami  w Changsha ( stolica prow. Hunan)  miałem okazję wypróbować "  那卡 NAKA  Puerh  elitarny  "



I  na czym  polega  jego elitarność ?    O tym przekonywał  właściciel  sklepu.
Zapisałem liste faktów o tej herbacie:

1.
Miejsce pochodzenia  połacie  góry Mengsong (勐宋) w okolicach powiatu Menghai ( 勐海县)  . Okolica  zamieszkała przez  mniejszość etniczną Lahu( 拉祜族). Herbata NAKA jest  znana od wiekow -  byl okres kiedy wysyłana ja na dwór królewski w Birmie . ( w postaci wędzonej w bambusowym kijku).


2.
Mengsong (勐宋) ma rozwinięty  dobry ekosystem drzewa herbacianie mają świetne warunki do wegetacji.
Wolno rosnące na wysokości 1700..2300 m.n.p.m   drzewa herbaciane dostarczają lici i wyjatkowym smaku i nawet ze jest to herbata surowa (生茶 )  prawie nie ma goryczki odczuwać miodowe akcenty, Jest to arystokratka w grupie herbat Pu-erh



3.
Proces produkcji jest ściśle kontrolowany tak aby herbaty były najwyższej jakości.( 霸王青饼  ) Opakowanie jest tak zaprojektowane  iż na obrzeżach pojawiają się  "zwierzeta z chinskiego horoskopu   " dzięki czemu mozna określić rok produkcji.



4.
那卡 NAKA  Puerh powstaje w bardzo  ograniczonej limitowanej wersji i jest to herbata dla wybranych.
Właścicielowi udało się kupić okazyjnie bo był w Yunnan i zna producentów.  I jak można zobaczyć w Internecie ceny sa takie  wysokie..a uniego nie tak wysokie.

                     jak parzysz herbate ? to powiem Ci kim jestes... ....widzimy zabawki zwierzataka - wlasciciel tego chapana  to sprzedawca 

Podsumowanie  -
 idzie się do innego specjalistycznego sklepu z pu-reh - a tam oferują Yiwu (易武山) albo Bada (巴达)  degustując te herbaty usłyszymy  o ich niezwykłości .




Pu erh to oddzielny świat herbaty który  rządzi się swoimi prawami.  Środowisko kierowinicze czy  typu" wysokie progi "  jest dobrym odbiorcą gdyż ceny i oprawa dobrze się spisuje tam.

Komentarze

  1. Moim zdaniem ta herbata jest bardzo pyszna.Tylko ja nie będę jej pił bo mam swoją herbatę i mi to wystarcza.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz