Opakowania japońskich herbat - odkrywanie Japonii

Nie zdawałem sobie sprawy że zbieranie i oglądanie  opakowań po japońskich herbatach może być bardzo pasjonujące a nawet inspirujące.


Owszem  faktem jest  że Japończycy pakują herbaty na swój  oryginalny sposób,  gdzie kolorystyka czy  sama grafika  jest dość  odmienna od  innych krajów produkujących herbaty.



Napisy  ,motywy  są zazwyczaj totalnie nie zrozumiałe dla osób nie znających kultury czy języka japońskiego. Ale dla cudzoziemców to  może  być ciekawym obiektem do analizy jeśli chodzi o walory  artystyczne.


Właśnie ostatnio miałem takie pytanie czy zbieram torebki po herbatach bo jeśli nie to  znajdzie się miejsce  gdzie opakowania zostaną obiektem do studiów nad estetyką Japonii. Ucieszyło mnie to że niby taka  niepozorna  rzecz  może być tak bardzo doceniona i że są osoby  odczytujące japońskie motywy jako sztukę  na równi z drzeworytami. Tak właśnie przypomniał mi się fakt historyczny kiedy traktowany jako papier  do opakowania ceramiki drzeworyt ( ukiyo-e )  znalazł mistrz  Van Gogh  co wywołało u  u niego euforię. A były to czasy kiedy rodził się nurt artystyczny zwany japonizmem.



Jak widać  " torebeczki do herbat" w Japonii mają się dobrze.
 Taka ciekawostka jeśli herbatę chcemy  podarować komuś w okresie jesiennym  to lepiej dodatkowo opakować ją w papierze zgodnie z porą roku. Bo jeśli ktoś w listopadzie podaruje herbatę  w zapakowana w  papier z kwiatami wiśni sakura   będzie to coś nienaturalnego, i odwrotnie  czerwone listki klonów  momiji  jak najbardziej  uprzyjemniają postać prezentu.


;

Są sklepy które zamawiają specjalne grafiki na związane z seriami herbat jakie oferują .


Nawet herbaty w supermarketach mają dopracowane w szczegółach we  wszelkie małe motywy dekoracyjne.


Czasami dla Japończyków takie pakowanie wydawać się może staromodne ale dla wielu cudzoziemców  cały czas  jest to odmienne inspirujące podejście do codziennej  sztuki użytkowej. To dobrze  że torebeczki po herbacie  trafiają w dobre ręce.

Komentarze

  1. Jestem bardzo ciekawy dlaczego nie ma żadnych komentarzy napisanych.Jakby komentarze były to było by lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bukiety Kwiatowe- wydaje mi sie ze tutaj sa 2 czynniki . Jeden- temat herbaty ( i jej opakowan) nie wzbudza zainteresowania zeby wypisywac komentarze. A drugi slaba promoacja tak zeby pobudzic do komentowania. Pozdrawiam i gratuluje ciekawego projektu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Woreczki z nadrukiem kontynuują być ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm. Ich personalizacja przez nadruk stanowi efektywne narzędzie w budowaniu świadomości marki. Woreczki te, używane w różnych branżach, od żywności po produkty promocyjne, pozwalają na kreatywne i widoczne przedstawienie logo firmy, hasła reklamowego czy innych elementów identyfikacji wizualnej. Ich rola w promocji i marketingu pozostaje niezmiennie istotna.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz