środa, 5 listopada 2014

KOGANE Midori -"Biala " Herbata z Japonii - 日本の白茶 -黄金みどり 静岡





KOGANE Midori  黄金みどり To japonski unikat herbaciany  nowa odmiana  powstala przypadkowo  z mutacji krzewu yabukita.  W  wygladzie  przypomina troche chinska  Anji Baicha.


W opakowana  eleganckim papierze-  hodowana  tylko w jednym ogrodzie herbacianym. Czyli swiatowy unikat herbaciany


prezentuje sie niezle-


Wlascielem ogrodu herbacianego jest  jest pan Hiromitsu Sato z  Aoi-ku w pref. Shizuoka.


Liscie w ksztacie  jak  standartowa  asamushi tylko   kolor  zolty   (kojarzy sie jednak Anji B.)
W  smaku  jest to jednak asamushi sencha  przypomina  Marukiri z HAGIRI  ale ma troche  goryczki  ktora  jest takze wyczuwalna u   chinskiej   zielonej  Anji Baicha .

Pan  Sato  poleca  zeby  parzyc  w optymalnej teperaturze  dla  sencha   czyli w ok.75C



kolejne parzenie  - 3cie i ostanie  - KOGANE  Midori  to ciekawostka - byc moze jesli liscie obrobic w taki sam sposob jak Anji Baicha to smak z pewnoscia  bedzie inny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Trà Lam ciemna- GRILOWANA HERBATA wietmaska

 Trà Lam jest świetnym przykładem  ukazującym  jak granice państw podzieliły  nazewnictwo jednolitej kultury herbacianej. Jeśli tę samą ...