Nie zdawałem sobie sprawy że zbieranie i oglądanie opakowań po japońskich herbatach może być bardzo pasjonujące a nawet inspirujące.
Owszem faktem jest że Japończycy pakują herbaty na swój oryginalny sposób, gdzie kolorystyka czy sama grafika jest dość odmienna od innych krajów produkujących herbaty.
Napisy ,motywy są zazwyczaj totalnie nie zrozumiałe dla osób nie znających kultury czy języka japońskiego. Ale dla cudzoziemców to może być ciekawym obiektem do analizy jeśli chodzi o walory artystyczne.
Właśnie ostatnio miałem takie pytanie czy zbieram torebki po herbatach bo jeśli nie to znajdzie się miejsce gdzie opakowania zostaną obiektem do studiów nad estetyką Japonii. Ucieszyło mnie to że niby taka niepozorna rzecz może być tak bardzo doceniona i że są osoby odczytujące japońskie motywy jako sztukę na równi z drzeworytami. Tak właśnie przypomniał mi się fakt historyczny kiedy traktowany jako papier do opakowania ceramiki drzeworyt ( ukiyo-e ) znalazł mistrz Van Gogh co wywołało u u niego euforię. A były to czasy kiedy rodził się nurt artystyczny zwany japonizmem.
Jak widać " torebeczki do herbat" w Japonii mają się dobrze.
Taka ciekawostka jeśli herbatę chcemy podarować komuś w okresie jesiennym to lepiej dodatkowo opakować ją w papierze zgodnie z porą roku. Bo jeśli ktoś w listopadzie podaruje herbatę w zapakowana w papier z kwiatami wiśni sakura będzie to coś nienaturalnego, i odwrotnie czerwone listki klonów momiji jak najbardziej uprzyjemniają postać prezentu.
;
Są sklepy które zamawiają specjalne grafiki na związane z seriami herbat jakie oferują .
Nawet herbaty w supermarketach mają dopracowane w szczegółach we wszelkie małe motywy dekoracyjne.
Czasami dla Japończyków takie pakowanie wydawać się może staromodne ale dla wielu cudzoziemców cały czas jest to odmienne inspirujące podejście do codziennej sztuki użytkowej. To dobrze że torebeczki po herbacie trafiają w dobre ręce.
Owszem faktem jest że Japończycy pakują herbaty na swój oryginalny sposób, gdzie kolorystyka czy sama grafika jest dość odmienna od innych krajów produkujących herbaty.
Napisy ,motywy są zazwyczaj totalnie nie zrozumiałe dla osób nie znających kultury czy języka japońskiego. Ale dla cudzoziemców to może być ciekawym obiektem do analizy jeśli chodzi o walory artystyczne.
Właśnie ostatnio miałem takie pytanie czy zbieram torebki po herbatach bo jeśli nie to znajdzie się miejsce gdzie opakowania zostaną obiektem do studiów nad estetyką Japonii. Ucieszyło mnie to że niby taka niepozorna rzecz może być tak bardzo doceniona i że są osoby odczytujące japońskie motywy jako sztukę na równi z drzeworytami. Tak właśnie przypomniał mi się fakt historyczny kiedy traktowany jako papier do opakowania ceramiki drzeworyt ( ukiyo-e ) znalazł mistrz Van Gogh co wywołało u u niego euforię. A były to czasy kiedy rodził się nurt artystyczny zwany japonizmem.
Taka ciekawostka jeśli herbatę chcemy podarować komuś w okresie jesiennym to lepiej dodatkowo opakować ją w papierze zgodnie z porą roku. Bo jeśli ktoś w listopadzie podaruje herbatę w zapakowana w papier z kwiatami wiśni sakura będzie to coś nienaturalnego, i odwrotnie czerwone listki klonów momiji jak najbardziej uprzyjemniają postać prezentu.
;
Są sklepy które zamawiają specjalne grafiki na związane z seriami herbat jakie oferują .
Nawet herbaty w supermarketach mają dopracowane w szczegółach we wszelkie małe motywy dekoracyjne.
Czasami dla Japończyków takie pakowanie wydawać się może staromodne ale dla wielu cudzoziemców cały czas jest to odmienne inspirujące podejście do codziennej sztuki użytkowej. To dobrze że torebeczki po herbacie trafiają w dobre ręce.
Jestem bardzo ciekawy dlaczego nie ma żadnych komentarzy napisanych.Jakby komentarze były to było by lepiej.
OdpowiedzUsuńBukiety Kwiatowe- wydaje mi sie ze tutaj sa 2 czynniki . Jeden- temat herbaty ( i jej opakowan) nie wzbudza zainteresowania zeby wypisywac komentarze. A drugi slaba promoacja tak zeby pobudzic do komentowania. Pozdrawiam i gratuluje ciekawego projektu.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńWoreczki z nadrukiem kontynuują być ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm. Ich personalizacja przez nadruk stanowi efektywne narzędzie w budowaniu świadomości marki. Woreczki te, używane w różnych branżach, od żywności po produkty promocyjne, pozwalają na kreatywne i widoczne przedstawienie logo firmy, hasła reklamowego czy innych elementów identyfikacji wizualnej. Ich rola w promocji i marketingu pozostaje niezmiennie istotna.
OdpowiedzUsuń