21 marca sytuacja w Tokio nie była tak poważna, jak w maju. Możliwe było zorganizowanie spotkań do 30stu osób .
Większość imprez została anulowana. Tylko jedno ważne wydarzenie związane z herbatą miało miejsce w marcu. ,,,
To był panel dyskusyjny na temat przyszłości herbaty w Japonii. Jaką rolę powinna odgrywać japońska herbata na rynku globalnym? Inaczej --młodzi ludzie szukają inspiracji i miejsca herbaty w świecie sztuki i wysublimowanej kultury. Dyskusja odbyła się w bardzo gustownej galerii-restauracji w pobliżu Omote Sandou ー Minami Aoyama. To popularne prestiżowe miejsce w Tokio - często określane jako „ wizytówka najlepszych trendów artystycznych w Japonii”.
Jak wiadomo, HERBATA zajmuje bardzo ważne miejsce w sztuce i historii Japonii. To nie tylko wielowiekowa tradycja organizowania spotkań herbacianych , ale także nieprzerwana wielopokoleniowa działalność rzemieślników wytwarzających przedmioty do przygotowania herbaty, nie mówiąc już o „Chajin - ludziach herbaty ” którzy "odkrywali herbatę " . Herbaciane doświadczenia można odkrywać na wielu poziomach życia codziennego.
Według organizatorów spotkania zmienia się sposób traktowania herbaty w nowoczesnej Japonii, tak samo jak styl życia współczesnego społeczeństwa. Nieprzerwane tradycje, możliwość kontaktu z wysublimowanym traktowaniem herbat powoduje stagnacje „brak entuzjazmu w odkrywaniu, jak fascynujący jest świat herbaty”.
O co chodzi ???
- Przykład z własnego doświadczenia :
"Kilka razy w Japonii spotkałem się ze stwierdzeniem, że w Polsce muzyka klasyczna jest powszechnie traktowana jako poszanowanie tradycji." - Trudno jest odnieść się do tego stwierdzenia - teoretycznie może tak być. Szanujemy Fryderyka Chopna. mamy szkoły muzyczne i tradycje... Ale w praktyce w polskich warunkach kompozycje klasyczne ( tak jak na całym swiecie zdobywają mniej uwagi niż rodzaje muzyki.
W Japonii znajdziemy sławne tradycyjne ośrodki produkcji ceramiki, setki garncarzy -rzemieślników czy artystów.Niewątpliwie można powiedzieć, że w Japonii znajdziemy ceramikę na najwyższym poziomie, możemy wybierać z ogromnej ilości wysokiej jakości herbacianych przedmiotów w tym także ciekawych antyków. ( Chińczycy wykupują je w ogromnych ilościach ). Ceramika herbaciana nie ogranicza się do naczyń do parzenia herbaty. Jest to ogromna liczba przedmiotów, które można znaleźć w tradycyjnym formalnym przygotowaniu spotkania herbacianego.
A .... Inną stroną japońskiej rzeczywistości jest to, że spada spożycie herbaty, jest coraz więcej gospodarstw domowych, w których nie ma czajnika do parzenia herbaty.
Zauważymy nowe trendy w traktowaniu herbaty. Jako codzienny produkt spożywczy dostępny w plastikowych butelkach, a z drugiej odkrywanie herbaty jako kosztowne hobby .
Temat dyskusji na spotkaniu było ; Jak stworzyć wartościowe herbaty i powiązane z tym trendy artystyczne? Jak zaprezentować nowe oblicza herbaty poza Japonią?
Obecnie na całym świecie dostępne są wysokiej jakości herbaty o wyjątkowych smakach.Często są to listki wytwarzane w nowych miejscach, w których nie było tradycji traktowania herbaty jako inspiracji do duchowego czy ceremonialnego przygotowania .
W wielu przypadkach pracownicy zatrudnieni przy produkcji herbaty nie znają jej światowych tradycji czy a nawet nie mają szansy delektowania sie smakiem wytwarzanej herbaty.
To jest szansa na promocję niszowej tradycyjnej japońskiej kultury herbaty :
Wykorzystanie bogatego zaplecza historycznego oraz wielopokoleniowych doświadczeń w produkcji herbaty.
Projekt graficzny przygotowany na spotkanie jest dziełem profesjonalistów, zdjęcia wykonał zawodowiec artysta specjalizujący się w fotografowaniu biżuterii.
Pamiątkowe koszulki zostały wykonane przez znanego projektanta w świecie odzieży alternatywnej.
Herbatę zaprezentował znany mistrz Hirosato Goto, który od 12 lat pracuje nad unikalnymi herbatami niecodziennej unikalnej jakości. To było wspaniałe doświadczenie degustacji niespotykanych smaków i aromatów. Herbaty pana Goto są wytwarzane wyłącznie na zamówienie. Tak dobrej jakości herbaty nie mogą być wytwarzane jako produkt masowy, ponieważ jest to zbyt pracochłonne.
Mistrz unikalnych dzieł spędza setki godzin eksperymentując z herbatami. Na swoim koncie ma opracowanie około 500 oryginalnych metod przetwarzania liści herbaty. Każdego roku zdobywa czołowe miejsca w konkursach. Jednocześnie jest skromnym młodym człowiekiem po trzydziestce.
Zastanawia, czy w tak trudnych czasach sprawy związane z herbatą będą zauważalne w mediach? Czy będziemy mieli nowy alternatywny ruch herbaty?
Komentarze
Prześlij komentarz