Jak ceramika łączy się z herbatą Tongkama .통가마

 Rzadko się zdarza kiedy wysokiej jakości herbata nie pełni pierwszoplanowej roli podczas spotkania herbacianego.  Wystawa w Fermencie 5  października 

  ..( FERMENT house of culture and nature     )..  Iwonicka 40 02-924 Sadyba Warszawa

To było przygotowanie parzenia gdzie herbata była podporządkowana ceramice. Artysta garncarz  przedstawił swoje wizje czym jest dla niego kształtowanie i wypalanie form z gliny. Jak ceramika łączy się z herbatą  Dlatego to było nietuzinkowe doświadczenie..

Zazwyczaj to herbata została wkomponowana  z naczyniami  a nie odwrotnie kiedy utensylia są podporządkowane  herbacie.
Tutaj chodzi o doświadczenia artystyczne - duchowe  a nie uzyskanie jak najlepszego smaku naparu.  
Mistrz ceramik Kim Dae Woong  specjalista od budowy  dawnych  pieców  garncarskich  przekazuje swoje wizje na temat wypału , formy , natury  i przemijania.

.통가마
Wydaje się ze herbata zaparzona w takich naczyniach smakuje nadzwyczaj dobrze ......
  
Kim Dae Woong  in Poland
 Nie przygotowane -   wszystko na 100% spontaniczności  daje to nowe doświadczenia -czas spędzony na spotkaniu to cenne chwile -  gdzie siła  wypalonych   form , opowiadania garncarza  oraz moc zaparzonej herbaty dają  energię  - otwierają nowe wizje otaczającego nas  świata.
    
Co ciekawe pojawiają się odczucia  podobne  do jak podczas praktykowania sztuki Chanoyu-  to chyba prostota -( 空?)  taka uzyskana dzięki setkom godzin  skupienia - koncentracji i formie.
 
Kompozycja zaparzonych listków naturalnie wkomponowana do naczynia...통가마

Spróbowałem więc ponownie stworzyć kawałki i nadać im znaczenie.
Pewnie kręcisz się przed piecem! 그래서 또 덩어리를 만들고 의미를 부여하려
가마앞을 서성이나봐! Więc próbuję znów tworzyć bryły i nadać im znaczenie
Chyba kręcę się przed piecem!

Kim DaeWoong in Poland



So I try to create shapes again and give them meaning

I must be hanging around in front of the 통가마!

한 사람의 인생에 단 한 번밖에 없는 기회(機会) 또는 만남( 再会).


 Od prehistorycznych opowieści po sztukę niefiguratywną w awangardzie  współczesnej, umieszczanie pasji i duszy sztuki w gline

Komentarze